1 Star (1 votes, average: 1.00 out of 1)
1 View

Acne:

Dit is een aandoening van de talgklieren en is de meest voorkomende huidklacht. Belangrijkste factoren die Acne veroorzaken zijn verhoogde talgproductie, afsluiting van de talgklieren en bacteriële kolonisatie. Het gevolg hiervan kan zijn dat de talg niet meer zo makkelijk wordt afgevoerd en zich gaat ophopen en vervolgens ontstoken raakt. Andere factoren die ook rol kunnen spelen zijn:

• Genetische factoren,
  • Hormonale factoren (menstruatie, zwangerschap),
  • Psychologische stress.

Acne manifesteert zich op verschillende plaatsen in het gezicht en/of op het lichaam en heeft verschillende verschijningsvormen:

• Mee-eters (comedomen),
  • Rode bultjes (papels),
  • Puistjes (pustels),
  • Onderhuidse ontstekingen (noduli en cysten),
  • Acne conglobata.

Acne littekens kunnen bij elke Acne vorm ontstaan, maar bij hele heftige vorm van Acne (conglobata) kan er zelfs hele diepe littekens ontstaan.

Acne behandeling:

Voor het behandelen van actieve Acne heeft Tulip laser beauty center verschillende behandelmogelijkheden. Om de juiste behandeling te kiezen doet de huidtherapeut een uitgebreid huidanalyse. Dit doet ze met onze huidanalyse apparaat dat gebruik maakt van de nieuwste huidanalyse technologie.
Vervolgens kan de huidtherapeut samen met u bekijken welke behandeling of combinaties daarvan het beste resultaat zullen geven. De behandelingen kunnen bestaan uit:

• Manuele peeling
  • Medische peeling
  • Image skincare verzorgingsproducten
  • Of combinatie daarvan

Acnelittekens, pigmentvlekken en of rode vlekken kunnen ontstaan na een actieve Acne, deze kunnen behandeld worden met onze laserbehandelingen en medische peeling.