1 Star (1 votes, average: 1.00 out of 1)
1 View
Hyperpigmentatie

Een toename van pigment wordt ook wel hyperpigmentatie genoemd. Pigment is een kleurstof die ook wel melanine wordt genoemd. Bij hyperpigmentatie is er sprake van een ophoping van dit melanine waardoor er plaatselijk donkere plekken ontstaan. Hyperpigmentatie komst meestal voor op de zon beschenen delen van het lichaam, zoals het gezicht, het decolleté, handen en schouders. Andere oorzaken kunnen huidveroudering, hormonale veranderingen en/ of aangeboren zijn.

Soorten hyperpigmentaties:

• Cafe-au-lait vlek, deze hyperpigmentatie kan aangeboren zijn of op een jeugdige leeftijd ontstaan.
  • Lentigo senilis ook wel ouderdomsvlekken genoemd
  • Melasma (zwangerschapsmasker)
  • Poikyloderma van Civatte ook wel zonnehals genoemd
  • Postinflammatoire hyperpigmentatie is opeenhoping van pigment na een ontsteking of een beschadiging van de huid.

Behandeling van hyperpigmentatie

Bij Tulip Laser Beauty Center wordt u door een van onze HBO- geschoolde en kwaliteit geregistreerde huidtherapeuten met de juiste en precieze behandeling geadviseerd en behandeld.

De beste manier om hyperpigmentatie te behandelen is met medische peeling, ook wel chemische peeling genoemd. Chemische peeling kan ingezet worden om oppervlakkige hyperpigmentatie en diepere hyperpigmentatie te vervagen. Hierdoor wordt de cel vernieuwing gestimuleerd en de pigmentcellen worden aangezet tot het maken van gereguleerd pigment aanmaak.

De huidtherapeut kan door middel van onze huidanalyse de diepte van de pigmentvlek bepalen en zo de juiste behandeling adviseren.

Littekenbehandeling

Een litteken ontstaat tijden het genezingsproces van een wond in de vorm van littekenweefsel ofwel bindweefsel. Een litteken weghalen kan met verschillende methoden. De gekozen methode is afhankelijk van de plek op het lichaam, het formaat en hoelang het litteken er al is. We stellen hier samen met u het beste behandelplan voor op. Wij bieden verschillende lasertechnieken aan om het litteken weg te halen.